El passat divendres 16 de maig, vam poder endinsar-nos en com és viure a l’Índia des d’una vessant social i cultural amb imatges de 1a mà, gràcies als viatges d’en Carlos Monje i d’en Xavier Valdivieso.
Vam començar amb la intervenció d’en Carlos que ens va fer una introducció geogràfica i social de l’enorme País que és l’Índia, i després es va centrar en les tradicions de la seva cultura, la forma en què viuen la religió i celebren dies destacats, el sistema de castes… Tot amb fotografies i exemples viscuts per ell i la seva dona en viatjar-hi.
Després, en Xavier ens va explicar el projecte d’escola impulsat per AJUTSI, com ha evolucionat al llarg del temps i el seu estat actual. Una història del tot trepidant, que avui dia difícilment es podria replicar, i que ha suposat uns estudis d’alt nivell i canvi de vida per a gran part dels milers d’estudiants que hi han passat. Una escola que continua donant vida i oportunitats a la regió, evitant desplaçaments de llargues distàncies a les famílies de la zona.
Durant la roda de preguntes i tertúlia, vam parlar del nou president del país i la deriva en contra de les ONGs, quasi a mode persecutori tot i les coses bones que també ha dut a terme. També vam comentar l’impacte que té l’escola actualment i les diferències amb l’educació que ofereix el sistema públic actual.
Va ser del tot i més informatiu i vam aprendre moltes coses que desconeixíem a partir de detalls i anècdotes de les seves experiències. Ara l’Índia sembla menys desconeguda, menys intimidant i més a prop.





